کتابهایی که باید«مادران قصه گو» بخوانند

به روایت رسانه ها

354f14246278a82d1bd4bddbe7e8a2c8 w300 h200 cp

 

همزمان با برگزاري نخستین دوره آموزشی مهارت قصه گویی برای کتابداران کودک سراسر کشور، اداره كل امور فرهنگي نهاد پوستر معرفي مجموعه كتاب هاي آموزش مهارت قصه گويي با عنوان «مادران قصه گو» منتشر كرد.

به گزارش لیزنا، اداره کل امور فرهنگی نهاد همزمان با برگزاري نخستین دوره آموزشی مهارت قصه گویی برای کتابداران کودک سراسر کشور، پوستر معرفي مجموعه كتاب هاي آموزش مهارت قصه گويي با عنوان «مادران قصه گو» را منتشر کرده است که علاقه مندان می توانند با مراجعه به کتابخانه های عمومی سراسر کشور این کتاب ها را امانت گرفته و مطالعه کنند.

در این راستا و به مناسبت برگزاري نخستین دوره آموزشی مهارت قصه گویی برای کتابداران کودک سراسر کشور كه از تاریخ ۲۶ لغایت ۲۹ فروردین ماه، از سوی معاونت توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد و با تدریس استاد مصطفی رحماندوست، شاعر، نوسینده و مترجم کتاب های کودک و نوجوان برگزار مي شود، اداره کل امور فرهنگی نهاد پوستر جدید «این چند کتاب» شامل معرفی نه عنوان از کتاب های موجود در کتابخانه های عمومی کشور در مهارت هاي قصه گويي براي مادران را با عنوان «مادران قصه گو» برای اطلاع مادران و ساير علاقه مندان کتاب و کتابخوانی و اعضای کتابخانه های عمومی منتشر کرده است که در ادامه به اختصار معرفی می شوند.

 

۱.     چگونه كودكان و نوجوانان را به مطالعه علاقه­مند كنيم؟/ ماشاء الله كاربخش راوري/ انتشارات مدرسه/ تعداد صفحات: ۱۸۳

گسترش فرهنگ مطالعه، كتابخواني و رجوع به كتابخانه­ها، چاپ و انتشار كتاب و شيوه­ي بهره­برداري از اين ابزار فرهنگ­ساز بي­جايگزين فرصت رشد و تعالي را براي جامعه فراهم مي­آرود و در اين ميان، ايجاد رغبت و عادت به مطالعه و كتابخواني در بين كودكان و نوجوانان از اهميّت وي‍ژه­اي برخوردار است.

اين اثر ارزشمند و كاربردي كه در ۴ فصل نظام يافته تلاش دارد تا به اين سؤال اساسي كه چگونه مي­توان كودكان و نوجوانان را به مطالعه علاقه­مند كرد پاسخ گويد.

فصل نخست با عنوان "چرا كودكان و نوجوانان بايد مطالعه كنند" به تبيين دلايل وجود ضرورت ايجاد عادت به مطالعه در كودكان و نوجوانان پرداخته و آثاري را كه اين امر به دنبال خواهد داشت را بيان داشته است.

فصل دوم با عنوان "نقش خانواده" به راهكارهايي كه با رعايت آن، خانواده به عنوان يكي از مهمترين و اثربخش­ترين عناصر تربيتي بر روي كودك مي­تواند عادت به مطالعه را در كودك ايجاد نمايد اشاره دارد.

در فصل سوم هم به تبيين نقش آموزش و پرورش در رشد ميل عادت به مطالعه در كودكان و نوجوانان پرداخته شده و براي اين امر راهكارهاي متعددي را معرفي كرده است.

در فصل پاياني با عنوان "نگاهي به تجربه­ي ديگران" به مرور تجربه­هاي موفق در ايجاد عادت به مطالعه در كودكان و نوجوانان در كشور­هاي مختلف پرداخته است.

مطالعه­ي اين كتاب خواننده را با راهكارهاي عملي ايجاد عادت به مطالعه در كودكان و نوجوانان آشنا مي­كند آن هم بدون پرداختن زياد به مباحث نظري و تئوريك و از اين منظر كتاب از بسياري آثار مشابه متمايز است.

لینک خبر: کتاب هایی که باید مادران قصه گو بخوانند